Wednesday 26 February 2014

MENGGELUPAS #PART II

Assalamualaikum..

Muka menggelupas tak menahan.

Kenapa haa. Dah dua kali muka menggelupas teruk.
Sometimes aku sendiri weird tau.musykil jugak terkadang tuh.
Muka nie kalau nak menggelupas kenapa menggelupas kat dahi and kelopak mata je ?
So nak kurangkan penggelupasan yang tengah aktif sangat tuh aku consume Dnars toner treatment.
Aku sapu siket je kat tempat gelupas tu pedihnya rasa nak menjerit tahu. Sampai kadang-kadang mengalir air mata nie.

Officemates semua dah menanya. Ape kene dengan muka aku nie.
Teruk nau gelupasnya. Hishh malunya. Sampai buatkan aku takde confidence level langsung.
Rasanya kalau aku nak kena face orang yang aku tak biasa mahu aku menangis nie. Xsanggup nak angkat muka.

Ape masalahnya nie.  Aku memang nak menangis lah kalau melibatkan kulit muka.
Memang tak boleh. Kita nak face orang, nak tatap mata orang.  And now aku tak bole kalau nak pandang orang lain. Rasa nk menangis terus tau.
Apa yang patut aku buat. Macam mane macam mane ?
Macam mane caranya nak hilangkan muka menggelupas nie ?
Tak sanggup dah nie nak tahan. Nak terus senyap.

Cepatlah muka sembuh seperti biasa. Cepatlah.
Jangan lah buat aku down mcm nie terus. Xde confidence level langsung dah.

Sungguh aku tak tahan nie.

2 comments:

  1. nape? salah pilih produk ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah lah kot dear.kulit mcm boleh dikopek kopek. nsib lah makin better siket.. heee..

      Delete