Saturday 8 March 2014

Assalamualaikum..
08/03/2014 sekali lagi Negara kita Malaysia  digemparkan dengan berita kehilangan pesawat MAS MH370 dari Kuala Lumpur menuju ke Beijing.  Subhanallah dugaan buat Negara kita.

Seramai 227 penumpang yang bersama dalam pesawat serta 12 crew on boards telah dikenalpasti. Pegawai kanan pesawat tersebut, Fariq ab hamid yang berasal dari Pasir Mas , Kelantan juga antara mangsa yang terlibat.

Wahai sekalian alam, Negara ditimpa bencana ayuhlah kita menadah tangan memohon doa semoga segala misi pencarian segera dipertemui. Kasihanilah ahli keluarga mangsa yang berada dalam keadaan berduka cita. Dalam keadaan yang teramat gelisah. Andai benar mereka telah terkorban, timbulkanlah jasad mereka. Ayuh rakyat Malaysia kita bersatu padu sama-sama bermohon dan meminta pada Allah. Percaya akan segala musibah yang berlaku atas kehendak ALLAH S.W.T.

People, please take good care of others feeling especially victim’s family jangan lagi kita saling menuduh pilot  tuh asalnya dari Kelantan memang macam tu. Apa nie ? apa nie ? Ya Allah ! orang ditimpa musibah kita masih berdolak dalih sambil menuduh itu ini.

Okay, pagi nie dua orang setiap ahli keluarga mangsa diterbangkan ke satu lokasi yang kita sendiri tidak tahu kemana. Tapi untuk apa ? melainkan telahpun dijumpai bangkai kapal terbang tersebut kan ? jangan lah bermain hide and seek. Rakyat pun ingin tahu cerita yang sebenarnya.

Bagaimana pula dengan desas-desus yang mengatakan ada dua orang yang menggunakan passport palsu dan telah memasuki pesawat tersebut ? dan owner passport tersebut telah tampil membuat laporan. Apa lagi nie ? terrorist ? siapa mereka ? Hanya Allah yang maha mengetahui.


Ayuhlah malaysiaku ! berdoa untuk MH370 .

waris dibawa ke lokasi berhampiran kejadian




No comments:

Post a Comment